بسم الله الرحمن الرحیم

یسبح له ما فی السموات وما فی الارض

 

موضوع: تاثیر طبیعت بر انسان وتاثیرانسان بر طبیعت

شا ید سی دی شهادت آب را دیده باشید که نتیجه تحقیقات محقق ژاپنی آقای پروفسور (ماساروایموتو) درکتاب پیغام آب می باشد که برروی ملکولهای آب انجام داده است  که مقداری آب را در مکانها ومحیطهای مختلفی مورد آزمایش قرار داده است که انسان با دیدن این تحقیقات پی به اهمیت دستورات دین اسلام می برد.

این محقق ژاپنی که فارق التحصیل دانشگاه یوکاهاما می باشد دارای یک موسسه تحقیقاتی shm درژاپن می باشد

این محقق بااستفاده ازابزارهای مختلف (موسیقی. نوشتار. سخن. وحتی تفکرکردن برروی اب.و....) ملوکولهای آب را درحدود ده هزارآزمایش مورد بررسی قرارداده است وبه این نتیجه رسیده است که متافیزیک تاثیرمستقیم برروی آب می تواند داشته باشد

وقتی کلام زیبا- نوشته زیبا- رفتار زیبا- وحتی تفکر زیبا-ازکسی سرمی زند ملکول آب سریعا واکنش نشان می دهد وزیبا می شود و وقتی همین امور را درموارد غیرصحیح خود بکارمی برد این ملکول زشت می شود حتی تفکرانسان که دریک شهر دیگر است اگر بروی این آب که درشهردیگراست تفکرکند تاثیر می گذارد فرقی نمی کند که باچه زبانی باشدوباچه تفکری آب آن را درک می کند که این واکنش زیبا است یا که نه ومتقابلا

عکس العمل نشان می دهد حتی نوع نیت انسان نیزتاثیرداردکه تصاویرآن را می توانید در اینترنت ببینید.

 

حال بحث ا ینجا است که!

اولا: این محقق فقط برروی ملوکولهای آب تحقیق کرده است نه همه ملکولهای اشیاء اطراف خود.

ثانیا :نمی دانم ماچه جورمسلمانی هستیم فقط ادعای مسلمانی می کنیم حقا که بعضی انسانها دردینشان هرچند که باطل است ولی مقید ترازما مسلمانها هستند .

فقط کافی است که کمی فکرکنیم یا ما واقعا راست می گوئیم یا خداوند وائمه اطهارکه مسلما مورد اول باطل است .

نمی دانم چرا نمی خواهیم باورشان کنیم باید حتما یک دانشمند غیر مسلمان به نتایجی درمورد یک موضوع دست پیدا کند تازه ما می گوئیم دین اسلام این موضوع را 1500 سال پیش بیان کرده است ولی ما باورنداشتیم حالا که یک دانشمند غربی یا شرقی به این نتیجه رسیده است ما آن را قبول می کنیم.

بیاییم واقعا کمی فکر کنیم آیا دین اسلام غیرازاین است که برای انسان سازی وخوشبختی مردم آمده است آیا نه این است که خداوند درقرآن می فرماید همه چیزرابرای انسان خلق

کرده ام توی انسان برای خودم همین خدا برنامه زندگی انسان را تدوین کرده است.

ماحرف خداوند وائمه معصومین علیه السلام را به اندازه حرف یک دکتر قبول نداریم زمانی که یک دکتریک نسخه می نویسد بدون چون وچرا حرف او را باورمی کنیم چرا که اورا باورداریم اما وقتی نوبت به د ستورات دینی می رسد تا علت آن را ندانیم حاظر به انجام آن نیستیم مگر ازروی ترس .ما واقعا حاضرنیستیم بندگی کنیم باید حتما علت کاری را که می کنیم بدانیم البته این خوب است ولی دیگر بندگی خالص نیست چرا که حرف مولای خودش را به راحتی قبول نمی کند مگراینکه علت بیاورد .حالا این دنیایی که همه اش علت ومعلول است

 

(وبه قول اساتید اخلاق شانس از خرافه ترین خرافت است) وهیچ معلولی بی علت نیست چه زیباست که انسان بدون پرسش علت کارفقط به خاطردستورمولی این کارراانجام دهد نه بخاطر لذت وترس ازجهنم وبخاطرطمع بهشت . پس بیا ییم دین ودستورات دین را باورکنیم.

اما بحث اصلی ما که درمورد تاثیرات طبیعت برانسان وبلعکس می باشد برای این بحث

ابتداءا درصدد اثبات این حرف محقق دانشمند مبنی بر داشتن درک وشعور اشیاء عالم(بااستفاده ازقرآن واحادیث) می باشیم سپس به بررسی موضوع می پردازیم.

قرآن

1:خداوند درقرآن کریم درسوره اسرا آیه 44می فرماید((تسبح له السموات السبع والارض ومن فیهن وان من شیء الا یسبح بحمده ولکن لا یفقهون تسبیحهم انه کان حلیما غفورا))

(تسبیح می گویند هفت آسمان وهرآنچه که درآن است ونیست هیچ شی ای مگر اینکه تسبیح می گوید به همراه حمد خداوند را ولی شما نمی فهمید .....)

2:سوره رعد آیه13 ((یسبح الرعد بحمده))تسبیح میگوید رعد به همراه حمد خداوند را

3:سوره بقره آیه74((وان منها لما یهبط من خشیه الله))بعضی ازسنگها ازترس خدا ازفرازکوهها به پائین می افتد

4:سوره فصلت آیه11((فقال لها وللارض ائتیا طوعا او کرها قالتا اتینا طائعین))خدابه آسمان وزمین فرمود ازروی اطاعت یاکراهت به فرمان درآیید آنها گفتند ما ازدراطاعت می آییم.

راستی این آیات از چه سخن می گویند آیا صراحتا بیان نمی کنند که این عالم هستی دارای درک وشعور هستند ومشغول ذکر خداوند هستند

قران کریم می فرماید:عالم هستی یک پارچه زمزمه وغوغا است هرموجودی به نوعی به حمد وثنای خداوند مشغول است((وان من شیء الا یسبح بحمده))وغلغله ای خاموش درپهنه عالم هستی طنین افکنده که بی خبران توانایی شنیدن آنرا ندارند((ولکن لا یفقهون تسبیحهم))

اما اندیشمندانی که قلب وجانشان به نورایمان زنده و روشن است این صدا را ازهرسو

به خوبی به گوش وجان می شنوند

گرتورا ازغیب چشمی بازشد    باتوذرات جهان همراز شد

نطق آب ونطق خاک ونطق گل   هست محسوس حواس اهل دل

جمله ذرات درعالم نهان            با تومی گویند روزان وشبان

ماسمیعیم وبصیروبا هشیم    باشمانامحرمان ماخامشیم

ازجمادی سوی جان جان شوید   غلغل اجزای عالم بشنوید

فاش تسبیح جمادات آیدت   وسوسه تاویلها بزداید ت

 

ادامه دارد






برچسب ها : شبهات  ,